Tirsdag, Solplassen, Marius Brygge…

I dag begynte dagen med sol og nokså bra vær, men så skyet det til og det ble nesten litt kaldt ute. Det har også blåst litt, så temperaturen virket nok lavere enn den var. Nå på kvelden er det likevel ikke mer enn 16 grader ute.

Jeg sto opp nokså sent som jeg har gjort i det siste, men etter litt frokost og en dusj reiste jeg ut til Solplassen. Det var jo en stund siden jeg hadde vært der nå, for de har vært veldig opptatt med restauranten og butikken, og ellers barn og hus osv. Men nå på fredag kom det to jenter fra Kosovo som skal ta seg av barn og hus osv, og da fikk i alle fall Rikke litt mer tid.

Likevel da jeg kom ut fikk de akkurat varer, og det var fire store traller med varer samt en «pall», Det var bÃ¥de kjølevarer og frysevarer sammen med tørrvarer, og alt skulle pÃ¥ plass. Siden jeg først var der kunne jeg jo ikke stÃ¥ Ã¥ se pÃ¥ at Rikke skulle gjøre alt alene, sÃ¥ jeg ble «butikkmedarbeider» for en dag og hjalp til med Ã¥ sette ting pÃ¥ plass. Og vi to brukte faktisk to timer pÃ¥ jobben, sÃ¥ det var litt varer.

Etter jobben spiste vi litt mat, før vi gikk opp en tur. Barna var på stranden med jentene, men kom tilbake ved fire tiden. Og Arvena og Ariana var veldig fornøyd med besøket. Gutta er jo opptatt med alt annet. Ikke så lenge etter kom Saranda, Apollona og Gent også, så da ble det nok fart. Men de ble sendt ut etter litt.

Rett før jeg skulle dra, ville de største barna ned å bade, og Rikke skulle bli med ned. Så jeg ble med en tur jeg også. De badet en stund, men all sol var jo borte og temperaturen sank og det blåste. Så de hutret og frøys. Men de fikk i alle fall badet litt da.

Adnan var opptatt nede i restauranten hele dagen, men jeg fikk snakket litt med ham i korte perioder da. Men slik er det jo på sommeren.

Reiste hjem ved syv tiden. Ved ni tiden gikk jeg bort til Frode og Kari som hadde litt problemer med pcen. Etter litt diverse sjekking kom jeg frem til at det er Windows som har begynt å fuske, og løsningen er komplett installering av Windows på nytt og alle programmer. Så da har jeg litt å pusle med. Det er andre pcen  ferien min nå, men det er helt greit. Og heldigvis var det ikke noe kjempe press på tid, for da hadde jeg nok sagt nei nå i ferien min. Da tar jeg ting når det passer meg. Men skal nok ha den ferdig i løpet av uken.

Bjørn Gunnar og Stine med barna kom også dit, eller de bor der nå som de pusser opp hjemme. Så da fikk jeg snakket litt med dem i dag også. Så det har vært en hyggelig dag både på Solplassen og her på Torstrand.

N̴ er det noen episoder med Hardcore Pawn Рpantel̴nerene og s̴ er det sengen. Ikke det at jeg stresser med ̴ legge meg tidelig helt enda. Det f̴r bli neste uke.

Bildene fra Solplassen kan du ser her…. mitt-fotoalbum.com