PÃ¥ kurs i Trondheim

Ja da er jeg pÃ¥ plass i Trondheim. Jeg var pÃ¥ plass pÃ¥ Torp litt før ni, og det var ingen kø eller noe og jeg sjekket inn og gikk til gaten. Mens jeg satt og ventet kom det et par gamle arbeidskollegaer fra Widerøe forbi, som fortsatt jobbet pÃ¥ Torp. Og vi snakket litt om «gamle» dager og hvordan det gikk nÃ¥.

Ble så bedt med opp til Trafikk avdelingen, der det var flere gamle kollegaer som fortsatt jobbet, og vi satt og snakket frem til flyet skulle gå. Fikk litt spesial behandling, siden jeg slapp å gå til gaten og folkene på gaten ringte når det var 4 minutter til flyet skulle gå, og jeg kunne da bare gå rett ut til flyet. Så nesten gamle dager, da dette var helt vanlig. Men hyggelig å hilse på gamle kjente igjen, det er jo nå 5 år siden jeg sluttet i Widerøe. Møtte også stasjonensjefen Anders som fortsatt var på Torp.

Fly turen gikk helt fint, men det var en del turbulens på slutten av turen, men har opplevd mye verre turbulens før, så det var ikke noe spessielt. Det snødde litt da vi kom til Værnes ved elleve tiden, men kvart på tolv snødde det ekstremt mye og det gjorde det i et par timer. Så hadde flyet vært forsinket, kunne vi fort ha fått problemer med å lande.

Hotellet ligger i/på Heimdal og er et stort hotell med 13 eller 14 etasjer. Jeg har fått rom i 10 etasje, og under finner du et par utsiktsbilder. Hotellet ligger veldig sentralt, og det er to store kjøpesentere et steinkast unna, med alle store kjeder, og McDonnalds og BurgerKing etc. Og Rema 1000 ligger i underetasjen til hotellet.

Selve standaren på hotell rommet er så som så. Bærer preg av at det er noen år siden de pusset opp, og størrelsen er i minste laget. Men kurset varer jo 10 timer om dagen, og så er det middag, og to av dagene er det sosial sammenkomst på kvelden, så det blir ikke mye tid på rommet.

Ble litt skuffet da jeg fant ut at det likevel ikke var gratis internett på hotellet, eller rettere sagt, du måtte melde deg inn som Choice medlem, for å få gratis tilgang. Men det kostet ingen ting, og jeg får vel bare noen  brosjyrer i posten en gang i blant, så jeg meldte meg inn, og har nå tilgang gratis. Men må få nytt kort for 12 timer hver dag, så jeg må ned å hente et kort på morgenen om jeg skal lese aviser etc før frokost.

Vi er ikke så mange på kurset, etter litt frafall etc. Faktisk så få at det var på grensen til at de skulle avlyse, men da hadde folk bestilt billetter etc og hotell og alt var booket, så de holder kurset med totalt 15 stykker fordelt på Staten og Spekter. I staten er vi bare 7 stykker. Nå er det snart middag, den begynner klokken 19.30. Ellers starter vi klokken 08.30 hver dag, så det er tidlig opp.